نکاتی درخصوص میز شام در تشریفات مجالس عروسی

در تشریفات مجالس عروسی میز شام عروسی میتواند از جانب کارکنان و خدمه تالار یا در صورت درنظر داشتن چیدمان خاص از جانب میزبان مراسم میتواند از سوی خود خانواده عروس و داماد صورت گیرد. میز شام عروسی در سالن باید در جایی قرار گرفته شود که در معرض دید میهمانان باشد. مراسم عروسی در زندگی هر زوجی یکبار اتفاق می افتد ازاین رو باید سعی داشت تا به بهترین شکل ممکن تشریفات مجالس عروسی برگزار گردد و چیدمان میز شام عروسی به بهترین شکل صورت گیرد.

 انتخاب یه رومیزی شیک و زیبا
قدم اول در شروع چیدن میز شام استفاده از یک رومیزی زیبا است. طرح و رنگ رومیزی در تشریفات مجالس عروسی میتواند زیبایی میز شام را دوچندان کند و جلوه زیبایی به میز دهد. از پاپیون های بزرگ و روبان های رنگی نیز میتوان برای تزئین میز استفاده کرد.
سفره آرایی و گل آرایی میز شام عروسی
در برپایی تشریفات مجالس عروسی از گل های طبیعی و گاها" مصنوعی برای تزئین قسمت های مختلف سالن بویزه میز شام و میزهای پذیرایی میهمانان استفاده میشود. در گل ارایی میزهای پذیرایی باید بدانیم از چه نوع گل با چه تعداد استفاده گردد. در تشریفات مجالس عروسی معمولا" از گل های سوسن، گل رز، میموزیا، داوودی، گل های فرزیا و آنتوریم قرمز و گل هایی که ساقه های کشیده تری دارند برای تزئین و گل آرایی میزها استفاده میشود. البته مهمترین قسمت در سالن عروسی که تزئین و دیزاین بسیار زیبا و خاصی را میطلبد میز عروس و داماد و محوطه جایگاه آنان است که زیباتر است که از گل های طبیعی استفاده گردد اما برای سایر قسمت های سالن بمنظور کاهش هزینه تشریفات مجالس عروسی میتوان از گل های مصنوعی استفاده گردد اما  پیشنهاد میشود برای میز شام، میز عروس و داماد و میزهای پذیرایی میهمانان از گل های طبیعی بمنظور تزئین و گل ارایی استفاده گردد. در چیدمان میز شام عروسی میتوان سایر اقلام سفره از قبیل دستمال سفره را بمنظور زیباتر جلوه دادن میز شام با رنگ گل ها ست کرد. در خصوص لیوانها نیز به دو مدل لیوان شیک و مجلسی اکتفا کنید.
شمع آرایی میز شام
از شمع های تزئینی و متناسب با رنگ گل ها پیشنهاد میشود برای میز شام استفاده گردد. شمع ها معمولا" در دو طرف میز و بین گل ها قرار گرفته میشوند.بعلاوه میتوان از حلقه دستمال نیز در تشریفات مجالس عروسی برای تزئین میز شام استفاده کرد.
در خصوص قاشق و چنگال و بشقاب باید بدانیم که نحوه قرارگیری این ها در کنار یکدیگر روی میز شام نیز بسیار مهم است و در تشریفات مجالس عروسی اهمیت بسیار در زیبایی میز شام دارد. بشقاب های غذا که روی میز قرار میگیرند باید توجه داشت که برای سرو سوپ و سالاد نیز از بشقاب های جداگانه استفاده گردد. برای غذا بشقاب های بزرگ و برای سرو سالاد و دسر بشقاب های کوچک در نظر گرفته شود.